dissabte, 29 d’octubre del 2016

LABORATORI D'EDUCACIÓ I TECNOLOGIA (ETLAB)

ETLAB, és el laboratori d'educació i tecnologia que es troba al nostre campus, Campus Terres de l'Ebre. Aquest, és una aula que conté noves tecnologies per a ser emprades en l'educació, el que pretén és que els nens es familiaritzen amb aquestes noves metodologies d'ensenyament.

El laboratori conté les diverses eines:
  • PROJECTOR TÀCTIL: Es projecta la pantalla sobre una paret, taula o a qualsevol lloc, a través del projector. Aquesta pantalla és tàctil i per tant els nens podran fer tot el que vulguin, buscar informació, jugar a jocs interactius, dibuixar, etc.

  • PISSARRA DIGITAL INTERACTIVA (PDI): La PDI té moltes aplicacions que es poden utilitzar en l'educació, que ja estan explicades en aquest blog.

  • CONSOLA WII: La wii també es projecta en qualsevol lloc o també a través d'una televisió. Aquesta penso que és molt útil perquè conté gran quantitat de jocs. Per exemple a través dels comandaments que proporciona la consola Wii, els nens podran jugar a tennis, bàsquet... i podran conèixer molts esports i com es juga. També tenen jocs d'intel·ligència com el Big brain academy que és un joc per a posar a prova els teus reflexes i l'estructura mental. I conté activitats que posen en prova la teva memòria i capacitats d'anàlisi, càlcul i percepció.

  • TABLETS: Contenen també una pantalla tàctil en la qual els nens/es podran fer-la servir amb els seus dits. Aquesta també ens proporciona la recerca d'informació i una gran varietat d'activitats i jocs que podrien estar relacionats amb el tema que s'estigui tractant a la classe.

  • NINUS: És una plataforma que projecta sobre el terra continguts educatius, que s’executen sobre una plataforma tecnològica, audiovisual i interactiva. Aquest incorpora una tecnologia que permet detectar el moviment, els gestos i la veu d’un o diversos usuaris que entren en la projecció. Per exemple podem contar un conte i que els nens siguin els protagonistes de la història o també treballar la psicomotricitat i la coordinació dels nens a través d'un ninot que apareix a la pantalla i ells han de fer tot el que ell faci. 

Després d'haver pogut visitar aquest laboratori i d'haver pogut interaccionar amb les múltiples tecnologies que aquest disposa, crec que és molt important conèixer totes aquestes i les utilitats que tenen per a poder aplicar-les a l'educació. Aquestes ens poden proporcionar unes classes més dinàmiques i amb una major intervenció dels nens/es en les diverses activitats proposades a la classe.

dijous, 27 d’octubre del 2016

LES INTEL·LIGÈNCIES MÚLTIPLES

La teoria de les Intel·ligències Múltiples va ser ideada pel psicòleg estadounidenc Howard Gardner. Gardner va proposar que la vida humana requereix el desenvolupament d'aquests tipus d'intel·ligències. Ell creu que l'expedient acadèmic no és un factor decisiu per a conèixer la intel·ligència d'una persona, ja que per exemple podem trobar alumnes que obtinguin excel·lents en les seves qualificacions acadèmiques i que aquests presenten problemes importants per a relacionar-se o per a manejar qualsevol situació present en la seva vida. 

Totes les persones manem de cada una de les vuit classes d'intel·ligència, encara que cadascú destaca en unes més que en altres. Cap d'aquestes és més important que les altres. 

Les 8 intel·ligències múltiples són:
  • La lingüística: És la capacitat d’utilitzar el propi idioma. Facilitat per als idiomes, per a comunicar-se verbalment, entendre textos i discursos aliens. Sol incloure també bona memòria.
  • L’abstracta o matemàtica: És la capacitat de càlcul o raonament abstracte. Està relacionada amb la capacitat lingüística i juntes ajuden a la deducció i al pensament científic.
  • L’espacial: Capacitat de veure objectes a la ment, manipular-los i tenir una idea realista de la seva mesura. Serveis per orientar-se i formar-se un mapa mental de l’espai.
  • La cinètica: Implica el domini dels propis moviments.
  • La musical: Capacitat de distingir bé els sons, tenir bon ritme i reproduir una cançó, una música.
  • La intrapersonal: Capacitat de conèixer-se a si mateix, controlar-se i motivar-se.
  • La interpersonal: És la capacitat de posar-se al lloc dels altres i relacionar-s’hi bé.
  • La naturalista: Capacitat per tenir cura de la natura, ens permet distingir i classificar elements del medi natural.

Des del meu punt de vista, en l'educació s'haurien de potenciar totes aquestes i no només treballar i centrar-se en la lingüística i matemàtica, des de ben petits s'haurien d'anar treballant. Crec que és molt important treballar i desenvolupar totes aquestes, encara que en unes siguis millor que en unes altres. Tothom hauria de posseir gran part d'aquestes per poder enfrontar-se a la vida i a totes les situacions que aquesta comporta, independentment de la professió que es realitzi, ja que són necessàries totes.


TURNINGPOINT

TurningPoint dóna la capacitat de crear, expressar i evaluar sense haver de sortir de l'aplicació PowerPoint. És la solució que et permet rebre respostes dels infants a les teves presentacions en temps real i a través dels seus comandaments de votació.

Aquest, potència el grau d'atenció dels nens/es, facilita la identificació i comprensió de l'audiència. Amb aquest programa, els participants es sentiran més involucrats en la presentació, aconseguint així alts nivells de productivitat. Les dades enviades per tots els participants són emmagatzemades per a després poder crear una varietat d'informes estructurats.

El funcionament del TurningPoint parteix de crear una pregunta usant aquesta presentació, posteriorment rebràs totes les respostes dels participants a través de la via del comandament RF i per últim es mostraran els resultats per poder revisar-los i discutir-los.

APLICACIONS:
-Fer tests
-Opinions
-Crear llistes d'assistència
-Enquestes
-Exàmens
-Donar resposta amb imatges
-Jocs
-Visualització de vídeos
-Crear equips
-Comparació de resultats