WEBQUEST
Una WebQuest és una proposta didàctica de recerca guiada amb activitats estructurades que proporcionen als alumnes una feina definida, així també els recursos principalment d'Internet que els permet realitzar-la. Té en compte el desenvolupament de les competències bàsiques, contempla el treball cooperatiu i la responsabilitat individual, prioritza la construcció del coneixement mitjançant la transformació de la informació en la creació d’un producte i conté una avaluació directa del procés i dels resultats.
El professor ha de suggerir un tema d'exploració i apuntar alguns llocs de la Web on els nens aniran a buscar la informació que necessiten. A mesura que els docents es vagin familiaritzant en la web i amb els mecanismes de cerca i aprenguin a desenvolupar estratègies d'optimització del seu saber a través de la comunicació, cerca i processament de la informació, passaran a proposar ells els temes. Els estudiants podran proposar temes d'interès al professor que passarà a elegir entre tots el que més sigui convenient per a l'aprenentatge personal i del grup.
Aquesta no és solament una nova manera per a que els professors ensenyen sinó també per a que els alumnes aprenguin. Les Webquests, donen l’oportunitat als mestres i professors de ser els mateixos creadors del material que s’utilitzarà a l’aula.
L'estructura d'una Webquest és la següent:
L'estructura d'una Webquest és la següent:
- Introducció
- Tasca
- Procés
- Recursos
- Avaluació
- Conclusió
- Guia didàctica
- Organitzar els grups, l’espai i els recursos.
- Crear un entorn d’aprenentatge ric i agradable.
- Seleccionar, avaluar i actualitzar els recursos.
- Preveure els conflictes i actuar.
- Ajudar a resoldre els dubtes.
- Facilitar el material dels programes.
- Assegurar la participació de tots els alumnes i de cada un en particular.
- Vetllar perquè es respectin totes les opinions.
- Conduir els debats perquè no es dispersin.
- Encoratjar la continuació de la investigació.
- Mostrar empatia.